PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Tuesday, July 12, 2011

Kadar postage meningkat !

Di bawah ini notis yang zatie copy dari laman web poslaju.com.my
Zatie harap you all faham atas kenaikan kadar postage :)


NOTICE

Dear valued customers of PosLaju,

Kindly be informed that effective 15 July 2011, PosLaju fuel surcharge rate will be increased furtherfrom 10% to 15%.

The above increase is in line with the increase in petrol prices, transportation costs as well as the agreement made by the Association of Malaysian Express Carriers (AMEC) to allow for its members to increase the existing fuel surcharge rate to 15% and 10% handling surcharges remain unchanged effective 1 June 2011.

The increase in the fuel surcharge is crucial for PosLaju to continue to maintain its services to its customers.

Although courier industry has begun charging this new rate effective 1 June 2011, PosLaju has taken prudent steps to implement this new rate on 15 July 2011 for benefit of PosLaju customers.

Thank you.


NOTIS

Para Pelanggan PosLaju yang dihormati,

Adalah dimaklumkan berkuatkuasa 15 Julai 2011, kadar surcaj bahan api untuk semua perkhidmatan PosLaju akan dinaikkan dari 10% ke 15%.

Kenaikan di atas adalah sejajar dengan kenaikan harga bahan api dan kos pengangkutan semasa serta keputusan oleh Persatuan Syarikat Pengendali Ekspres Malaysia (AMEC) di mana berkuatkuasa 1 Jun 2011, syarikat kurier domestik Malaysia akan menaikkan kadar surcaj bahan api mereka daripada kadar sedia ada ke kadar baru iaitu 15% tetapi masih mengekalkan 10% untuk caj pengendalian.

Kenaikan surcaj bahan api ini adalah amat diperlukan untuk memastikan PosLaju dapat mengekalkan kualiti perkhidmatan kepada semua Pelanggan.

Walaupun industri kurier telah mula menguatkuasakan kadar baru ini pada 1 Jun 2011, namun demi kepentingan pelanggan PosLaju, kami mengambil langkah kenaikan lebih lewat, iaitu pada 15 Julai 2011.

Terima kasih.



*SILA MOHON KEBENARAN UNTUK COPY* PLEASE CREDIT TO http://zatiecatalyst.blogspot.com

0 comments: